People
Igelmo Zaldívar, Jon
jigelmoza@deusto.es
Jon Igelmo Zaldivar, Ph.D. is a postdoctoral fellow at the University of Deusto, with a scholarship of the Basque Country Government (Spain). He defended his Ph.D thesis at the Universidad Complutense de Madrid (Spain). He is a member of Grupo Innova (Univerisdad de Deusto), an external member of the research group Cultura Cívica y Politicas Educativas (Universidad Complutense de Madrid) and an core member of the Theory and History of Education International Research Group. He is managing editor of the journa Encounters in Theory and History of Education
 
Education:
2013    Postdoctoral Fellow, Faculty of Education Queen’s  University (Kingston, Canada)   
2011     PhD, Facultad de Educación, Universidad Complutense de Madrid (Spain)    
2004    BA Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación, Universidad de Deusto (Spain)
 
Recent selected publications include:

Accepted for publication and forthcoming

Jon Igelmo Zaldívar, Xavier Laudo Castillo, Las teorías de la desescolarización y su continuidad en la pedagogía líquida. (Educación XX1)

Published

Rosa Bruno Jofré, Jon Igelmo Zaldívar, The Center for Intercultural Formation, Cuernavaca, Mexico, Its reports (1962-1976) and Ilich's critical understanding of mission in Latin America. (Hipania Sacra, 2014)
Jon Igelmo Zaldívar “Deschooling Society: Ivan Illich” In D. Philips (ed.) Encyclopedia of Educational Theory and Philosophy. SAGE. (2014)
Jon Igelmo Zaldívar, Paulo Freire y John Holt: de la educación liberadora a la libertad más allá de la educación. Educació i Historia, (2013)
Patricia Quiroga Uceda, Jon Igelmo Zaldivar, La pedagogía Waldorf y el juego en el jardín de infancia: una propuesta teórica singular. Bordón Journal of the Sociedad Española de Pedagogía, Spain., 65, 1 (2013), pp. 78-92
Rosa Bruno-Jofré and Jon Igelmo Zaldívar.  Ivan Illich’s late critique of Deschooling Society: “I was largely barking up the wrong tree”, Educational Theory, Journal of the John Dewey Society, and the Philosophy of Education Society, 62, 5 (2012), 573-592.
Jon Igelmo Zaldívar. Las teorias de la desescolarización, cuarenta años de perspectiva histórica, Historia social y de la educación. 1 (1),2012,  28-57
Jon Igelmo Zaldívar, Revisiting the critique of Ivan Illich’s Deschooling Society, International Journal for Cross Disciplinary Subjects on Education. Special Issue 1, 2011, 618-626.

Publications