Igelmo Zaldívar, J. (2015) Deschooling for all? The thought of Ivan Illich in the era of education (and learning) for all. Foro de Educación, 13 (18), pp. 93-109.
Villa, A., Troncoso, P. y Díez, F. (2015). Estructura latente y fiabilidad de las dimensiones que explican el impacto de los sistemas de gestión de calidad en los centros educativos. RIE, Revista de Investigación Educativa, 33(1), 65-82.
Bruno-Jofré, R. e Igelmo, J. (2014). The Center for Intercultural Formation, Cuernavaca, Mexico, its reports (1962-1967) and Illich’s critical understanding of misión in Latin America. Hispania Sacra, 66(Extra_2), 457-487.
Igelmo Zaldívar. J. y Quiroga Uceda, P. (2014) “Las palabras también son hechos”: Quetin Skinner, el giro contextual y la Teoría de la Educación. Education in the Knowledge Society, 15 (4), pp. 184-211.
Igelmo, J. (2014). The relevance of history to study current dicourses on technology and education in the technological context of the 21st century. Education Letter, A publication of the Faculty of Education (Queen's University), Spring/Summer 2014, pp. 21-23.
Pascual, G., Goikoetxea, E., Corral, S., Ferrero, M., Pereda, V. (2014). Reciprocal teaching in the classroom: Its effects on elementary school students' reading comprehension. Psykhe, 23(1).
DOI: http://dx.doi.org/10.7764/psykhe.23.1.505
Villa, A. (2014). La innovación social en el ámbito universitario: una propuesta para su diagnóstico y desarrollo. RAES Revista Argentina de Educación Superior, 8, pp. 188-218.
Villa, A., García-Olalla, A. (2014). Un Sistema de Garantía de Calidad de la Docencia: un estudio de caso. Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado, REIFOP, 17(3), 65-78.
Guenaga, M.L.; Arranz, S; Rubio, I.; Aguilar, E.; Ortiz de Guinea, A; Rayón, A.; Bezanilla, M.J. & Menchaca, I. (2013) Serious Games para el desarrollo de competencias orientadas al empleo. VAEP-RITA, 1(1), 35-42
Igelmo, J. (2013). Paulo Freire y John Holt: de la educación liberadora a la libertad más allá de la educación. Educació i Història: Revista d`Història de l'Educació. Núm. 21 (gener-juny, 2013), pp. 13-35.